НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР АГРАРНОЇ ОСВІТИ
ПІДГОТОВКА АВТОРСЬКИХ ОРИГІНАЛІВ ПІДРУЧНИКІВ (НАВЧАЛЬНИХ ПОСІБНИКІВ) ДО ВИДАННЯ
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
Київ. Аграрна освіта. 2010
ББК 68.23(4Укр)-Зя73
П44
УДК 371.214.114(083.132)
Укладачі: кандидат педагогічних наук М. П. Хоменко, кандидат сільськогосподарських наук, доцент, старший науковий співробітник
С. М. Кравченко, методист вищої категорії І. О. Сєрова, кандидат сільськогосподарських наук, старший науковий співробітник І. І. Антонік (Науково-методичний центр аграрної освіти).
Викладено основні вимоги щодо змісту, обсягу, структури, написання та оформлення авторських оригіналів навчальної літератури, якими необхідно керуватися під час створення підручників та навчальних посібників для вищих навчальних закладів Міністерства аграрної політики України.
Відповідальний за випуск методист вищої категорії І. О. Сєрова
Редактор Л. М. Талюта.
ВСТУП
Останнє десятиліття – час великих змін у нашому суспільстві. Радикально змінилися не тільки державні кордони, ідеологія, мова, але й економічний базис, рівень міжнародних контактів тощо. Українська освіта встала перед необхідністю відповісти на виклик часу реформами. І насамперед – дати поколінню громадян, що росте в нових умовах, нові підручники, що мають закласти той фундамент, на який студент зможе опиратися завтра, коли колишні рецепти виявляться помилковими і навіть небезпечними, навчити умінню користуватися фундаментальними знаннями в нових умовах.
Підручник – ядро навчального процесу. У ньому мають бути закладені знання, навички і види діяльності, визначені державним освітнім стандартом і навчальною програмою.
Підручник сьогодні має стати для студентів не тільки засобом навчання, але і засобом сприяння соціальному самовизначенню. Водночас, підручник організує і структурує зміст навчального матеріалу, мотивує на пізнання нового, стимулює в процесі вивчення, розкриває зміст досліджуваних понять, висвітлює життєві ситуації, підводить до виявлення проблем і пошукових шляхів їх рішення, включає інструментарій для самоперевірки і рефлексії. За цими позиціями можна судити, наскільки підручник гарний.
Сучасний підручник – це загальна “точка перетинання” викладача й студента, що сприяє встановленню гармонічного діалогу між ними.
Значно змінилися ролі викладача і підручника у зв’язку із інтернетизацією всіх освітніх установ, вони стали якісно іншими. Підручник має бути навігатором у потоці знань. Він не може бути просто виданням з набором інформації і знань. Оскільки обсяг інформації, що сьогодні можна одержувати поза освітнім процесом, у тому числі і за допомогою мережі інтернет, є набагато більшім порівняно із обсягом підручників, то жоден підручник не зможе витримати конкуренції за обсягом інформації. Тому він має стати провідником у цьому полі інформації, засобом, за допомогою якого студент може перевірити себе, наскільки він у тому або іншому питанні компетентний саме зараз, наскільки індивідуально просунувся у своїх пізнаннях. Таке насичене інформаційне середовище дає зовсім нові можливості щодо навчальних видань.
Для поступального розвитку системи національної освіти України проблема створення підручників (навчальних посібників) нового покоління є стратегічно і тактично пріоритетною.
Скачати - Підготовка авторських оригіналів підручників (навчальних посібників) до видання