МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ.
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ.
РВНЗ «КРИМСЬКИЙ ГУМАНІТАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ» (м. Ялта).
ІСТОРИКО-ФІЛОЛОГІЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ.
Кафедра іноземної філології
ПРОГРАМА з предмету «ОСНОВИ РОМАНО – ГЕРМАНСЬКОГО МОВОЗНАВСТВА» для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «МАГІСТР»
Склав кандидат філологічних наук, доцент МАЙБОРОДА О. А.
Розглянута на засіданні кафедри іноземної філології
протокол № 2 від « 07 » вересня 2006 р.
Завідувач кафедри_______________ О. А.МАЙБОРОДА
1. Пояснювальна записка.
Курс "Основи романо-германського мовознавства" призначається для студентів історико-філологічного факультету денної та заочної форми навчання освітньо-кваліфікаційного рівня «МАГІСТР». Програма курсу розрахована на 108 годин. З них 52 аудиторних, 3 – контрольні роботи, 2 – консультації, 3 – іспит та 48 для самостійного опрацювання. Курс читається англійською, українською та російською мовами.
Курс "Основи романо-германського мовознавства" має об'єктом свого вивчання історичний романо-германських мов. Теоретичні положення курсу засновані на принципі історизму.
Метою курсу є опис історичних перетворень у надрах романо-германських мов як безперервного процесу змін мовної системи під впливом внутрішньомовних та екстралінгвістичних чинників.
Задача курсу полягає в тому, щоб подати факти історичних змін як прояв загальних закономірностей та специфічних рис і тенденцій у їхньому нерозривному зв'язку з умовами існування романських та германських мов і дати історичне пояснення основним особливостям сучасної системи романо-германських мов, яка склалася в результаті багатовікового розвитку.
При проходженні курсу студент повинен не тільки знати основні процеси змін в галузі фонетики, граматики та лексики романо-германських мов, але й уміти пояснити специфічні риси сучасних романо-германських мов з точки зору їх історії.
У курсі використовуються останні досягнення сучасної лінгвістичної науки в галузі загального мовознавства і германістики, а при розгляді конкретних питань наводяться також дані з робіт зарубіжних мовознавців.
З метою підготовки майбутніх фахівців до самостійної педагогічної та наукової діяльності велика увага приділяється розвитку навичок критичного підходу до різноманітних трактувань історичних перетворень романо-германських мов.
Методика самостійної роботи над курсом включає вивчення рекомендованої літератури та написання рефератів.
Даний курс у достатній мірі має оснащення всім необхідним матеріалом для проведення практичних занять та самостійної роботи студентів.
Контрольні (екзаменаційні) питання з дисципліни складені з урахуванням їх важливості; вони вибрані таким чином, щоб охопити весь матеріал даного курсу.
Спеціаліст повинен:
А) Фундаментальні уміння:
· володіти основними поняттями, концепціями, фактами сучасної мовознавчої та літературознавчої науки;
· володіти фактичним матеріалом з основ романо-германських мов;
· вивчити загальні відомості з основ романо-германських мов;
· мати наукову уяву про основні епохи історії романо-германських мов;
· розуміти роль зовнішніх та внутрішніх чинників у процесі розвитку романо-германських мов;
· знати періодизацію англійської мови та романо-германських мов;
· знати основні історичні факти та мовні явища у процесі становлення романо-германських мов;
· володіти вмінням розбиратись у науковій термінології германської філології;
· вміти читати та аналізувати тексти давньоанглійською мовою та інших романо-германських мов.
Б) Предметно-видові уміння:
· бути здатним самостійно опанувати новими знаннями, критично оцінювати набутий досвід з позицій останніх досягнень філологічної науки;
· вільно оперувати мовознавчим та літературознавчим матеріалом;
· аналізувати і систематизувати інформацію з англомовних першоджерел;
· реферувати тексти, вилучаючи необхідну інформацію;
· вміти складати доповіді, виступати з доповідями на наукових конференціях;
· вміти застосовувати знання з основ романо-германських мов мови на практиці.
В) Загально-функціональні уміння:
· бути обізнаним з основними теоріями та концепціями в галузі даної дисципліни;
· коментувати, аналізувати та висловлювати своє ставлення до проблем даної дисципліни;
· розуміти процеси і явища, можливості сучасних наукових методів філологічних досліджені, та володіти цими методами на рівні, необхідному для вирішення практичних задач;
· володіти розвиненою культурою мислення, вміти ясно і логічно висловлювати свої думки як усно, так і письмово;
· розширити теоретичні та практичні знання з основної іноземної мови;
· поглиблювати знання з другої іноземної мови.
Г) Виховні уміння:
· володіти елементарними навичками аналізу навчально-виховних ситуацій;
· вміти виділити в тих чи інших історичних фактах позитивні та негативні сторони;
· вміти критично оцінювати лінгвістичні теорії стосовно походження та розвитку романо-германських мов;
· оволодіти методикою виховної роботи, основами педагогічної майстерності;
· знати форми, засоби і методи педагогічної діяльності.
Скачать Програма з предмету Основи романо – германського мовознавства